Pages

Friday, September 6, 2013

Ulasan Kelas Blog & Fanpage - Rafeah Mat

Pelajar : Rafeah Mat

Guru Online : Zaila Mohamad

Sumber : http://rafeahmat.blogspot.com/2013/09/testimoni-belajar-kelas-asas-blog-dan.html

Biasa dengar blog tapi saya tak faham apa itu blog...



Sekarang hampir sebulan saya mula mengenali dan menulis di blog, terima kasih buat tutor aka cikgu  saya Zaila Mohamad juga kepada Wan Rokiah yang berjaya membuatkan saya tertarik dengan blog. 

Permulaan yang agak payah bagi saya kerana memang pengetahuan mengenai blog adalah kosong!
namun berkat kesabaran yang ada pada cikgu Zaila, Alhamdulillah saya berjaya menghasilkan blog walaupun tak seberapa jika dibandingkan dengan blogger2 lain, tetapi  saya bangga :) (masuk bakul angkat sendiri hehehe)
Di sini juga bermula perniagaan secara online saya, sebelum ini saya sudah lama  terlibat dengan bidang periagaan bukan online tetapi secara terus dengan pelanggan. . Disebabkan kekangan masa dan perlu memberi perhatian kepada anak2 membuatkan saya lebih berminat untuk berniaga melalui online.

Tak rugi mencuba kerana tiada apa-apa risiko yang perlu ditanggung cuma berbekalkan keyakinan dan usaha. Sokongan dari pengajar juga jadi pembakar semangat untuk saya. Saya pun bukan pandai sangat menulis tapi itu yang seronok tentang blog, boleh tulis apa saja yang terlintas dikepala kita tiada sekatan.
 Sesiapa yang  diluar sana yang masih tercari2 nak buat apa selain menguruskan rumah tangga jom kita belajar kelas asas blog & fan page juga boleh tambah sedikit pendapatan. ( buat suka2 je tapi Alhamdulillah ada je rezeki yang masuk)

Untuk mengikuti dan belajar secara online boleh lawati blog guru online di http://zailabinimdae.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment