Pages

Wednesday, November 13, 2013

Ulasan Kelas Asas Blog dan Fan Page- Nadra Binti Amat.

Saya belajar asas blog

Sumber Teks : www.nadraamat.blogpsot.com
Nama Pelajar: Nadra binti Amat
Guru Online: Nurzahwani Mohd Nor.


Assalamualaikum,




Sebelum ini saya pernah ada blog, tetapi blog itu saya biarkan sehingga bersawang dan akhirnya saya tak pernah buka lagi. Bila saya mula belajar berniaga secara online, saya cuba buat blog semula. Tetapi saya tidak berpuas hati kerana banyak yang saya tidak tahu. Walaupun saya selalu mencari toturial yang dikongsikan dalam internet. Saya dapat rasakan blog saya banyak kekurangan. Pernah juga saya terfikir ingin mengupah orang profesional untuk buat blog, tetapi kos agak tinggi. Lagipun,saya memang nak belajar membuat blog sendiri.



Bila saya nampak iklan tentang kelas penulisan dan asas blog, saya terus menyertainya. Saya rasakan inilah peluang terbaik untuk saya tambahkan pengetahuan tentang blog. Tambahan lagi, kelas di buat secara online. Jadi mudah untuk saya mengikutinya walaupun jauh di Semenanjung sana dan saya di Sabah. Setiap hari saya boleh bertanya soalan kepada cikgu, dan masa adalah fleksibel. Pada permulaannya,cikgu telah memberikan soalan analisa tentang latar belakang, pengalaman, kerjaya, minat dan matlamat. Kemudian e-book asas blog dalam bentuk blog diberikan untuk dibaca, rupanya memang banyak yang perlu dibelajar, terutamanya cara dan teknik penulisan yang baik. Selepas membaca e-book tersebut, tugasan akan diberikan. Saya masih baru belajar, tugasan saya pun masih belum selesai iaitu penulisan 44 entri. Tetapi, saya sudah ada keyakinan untuk menulis, walaupun Saya tidak ada pengalaman dalam penulisan. Masih banyak yang saya tak tahu dan perlu dibelajar. Insyaallah, saya akan habiskan pembelajaran ini.



Barulah saya faham, saya bukanlah seorang yang boleh belajar dengan menggunakan toturial atau dengan pembacaan buku sahaja. Saya perlukan guru untuk memberi tunjuk ajar dan berkongsi pengetahuan. Semoga cikgu Wani dan Puan Masayu terus memberi bimbingan. Dan para wanita diluar sana yang ada minat untuk belajar cara asas blog, bolehlah sertai kami di kelas belajar asas blog.

No comments:

Post a Comment