Pages

Thursday, October 3, 2013

Ashikin Hashim-Hasil blog, kini penulis tamu majalah

Nama pelajar: Ashikin Hashim
Blog: http://ashikin-hashim.blogspot.com/

Bismillah.

Pagi ini (2 Oktober 2013) saya menerima kiriman editor yang disayang Allah, Nik Fauziah Nik Hussin. Kali ini saya menulis sebagai kolumnis tetap ruangan Pendidikan Anak. Alhamdulillah, syukur di atas apa yang sudah dicapai kini.


Ia suatu perjalanan yang sangat panjang. Begini rentetannya:

1. Saya memang suka menulis sejak dari kecil lagi. Pernah menghantar manuskrip novel seawal tingkatan 3 dan ditolak kerana tidak bagus ! :) Ayahanda membelikan saya sebuah mesin taip elektronik Olympia yang saya guna sehingga terbakar kerana menaip tanpa henti huhu...

2. Menulis dan terus menulis. Pernah cuba mengumpul pelbagai penulisan menjadi satu majalah untuk tatapan sendiri.

3. Menulis untuk penerbitan G. Tetapi ditolak juga. Menulis pula untuk penerbitan K, tersangkut tiada khabar kerana bertukar editor.

4. Mendaftar untuk kelas asas blog dan Penulisan. Saya pindahkan semua penulisan saya dari blog lama dan kini hampir mencecah 3000 pembacanya.

5. Diperkenalkan pula oleh Puan Masayu kepada Puan editor Nik Fauziah.

6. Dan alhamdulillah. Inilah saya sekarang. Cuba mebina nama bukan kerana mahu glamor tapi saya ingin berkongsi pengalaman dan ilmu yang ada. Juga mengasah bakat untuk berbakti kepada sasaran saya golongan ibu bapa.

7. Mendapat tawaran untuk membuat buku dari sebuah penerbitan baru. InsyaAllah kini dalam proses.

Jika anda mempunyai cita-cita yang sama, bolehlah berkongsi atau pun mendaftar dalam kelas Asas Blog & Penulisan. Komited dan bina nama dalam bidang yang anda suka. Semoga ini menjadi asbab kebaikan dan dakwah kita.

Terima kasih semua!

Ya benar. Dengan izin Allah, kelas Asas Blog dan Penulisan ini telah membawa saya melangkah jauh.



Jangan risau. Kelas ini tidak mengganggu kerja anda (jika anda berkerjaya) dan amat sesuai juga untuk yang berkerjaya di rumah.


Kita boleh belajar bila-bila masa dan di mana sahaja. Anda suka menulis tentang apa?


- undang-undang kekeluargaan?
- pendidikan?
- masakan?
- pengasuhan anak-anak?
- jahitan?
- membuat kek?
- pengalaman sendiri?
- kesihatan?
- perbankan?


No comments:

Post a Comment