Pages

Wednesday, August 10, 2016

Dengan Ilmu Blog Berjaya Di Hasilkan

IMPIAN BER BLOG TERCAPAI

Text : Sharifah Noorhidayah
Guru Blog : Anys Idayu Zakaria

Bismillahirrahmanirrahim
Apabila sudah melangkah ke dunia bisnes, hari-hari saya memikirkan bagaimana nak branding kan jenama dan produk 'REHLAIZAA'.

Sebelum ni memang menggunakan 100% facebook sebagai platform marketing bisnes. Saya belajar buat fanpage di facebook.  Bermula di facebook lah mula mengenali nama ABDR.
Niat untuk melangkah ke medium "blog" sudah lama menjadi impian. sudah beberapa kali "sign up" tapi apabila tiada ilmu, blog bersarang dan bersemak tanpa isi. Mengenangkan kembali hasrat untuk menaikkan nama "REHLAIZAA.  Saya  tak boleh bertagguh-tangguh untuk belajar blog. Saya mula menjadi 'stalker' di facebook untuk mencari guru blog. 

Saya mula mengenali nama cikgu Anys Idayu Zakaria.

Apalagi saya terus mesej beliau di facebook. Kelas yang diadakan berbentuk online.Lama saya berfikir, boleh faham ke kalau belajar jarak jauh begini. Sudahnya nanti blog tidak menjadi pula. Saya pendam hasrat tetapi dalam masa sama saya follow facebook puan Anys untuk dapat input.
Suatu hari,dapat iklan dari Group bisnes Qaseh dari kak Ezzalin nak bawa cikgu Anys idayu turun ke teratak NQN sifu Zalina.

Saya terus daftarkan nama walaupun pada masa tu saya tak ada duit nk bayar yuran kelas. Tapi dengan azam saya nak belajar Allah permudahkan. Suami tercinta saya belanja yuran kelas.
Alhamdulillah.


Hari kejadian
.................
Bertemankan suami dan hero-hero hadir ke kelas, suami bantu  saya untuk menjaga hero-hero. alhamdulillah. Terima kasih encik suami.

Ok.berbalik cerita kelas blog tadi.
Memang luar jangkaan. Kalau dulu penah jugak tengok kawan - kawan ajar minta copy link dari blog lain dan tiru step sahaja tapi di kelas blog ni memang lain. cikgu anys memang ajar kami satu persatu dengan jelas dan melayan kami yang buta IT ni. Cikgu pergi satu meja ke satu meja dan akhirnya tercipta satu Blog yang saya sendiri tak sangka, saya dah ada blog.
Alhamdulillah.terima kasih cikgu Anys idayu dan sahabat semua.

Foto : Koleksi Sharifah Noorhidayah

No comments:

Post a Comment