Pages

Sunday, June 21, 2015

Uniknya Bergabung dengan ABDR

Entri pertama saya di blog ini bertarikh 13 April 2015. Sehingga ke hari ini lebih kurang 2 bulan sudah berjaya mencuri perhatian pembaca 1,006 pageviews. 

Ada tekniknya yang percuma sahaja boleh diusahakan sendiri tak perlu bayar iklan.
1. Menulis tentang kebaikan produk/servis, bukan nawaitu menjual semata-mata. Usah segan sebarkan kebaikan. Masih ada anak dara yang tak pandai menumbuk membuat sambal belacan asli kan.

2. Tajuk sangat penting. Fikirkan tajuk yang sekali imbas pembaca tertarik. Letak diri dalam kasut pembaca. Jadilah wartawan Harian Metro.

3. Bercerita dalam penulisan. Elakkan promosi iklan terus menerus tanpa henti. Usah gopoh. Berbalik kepada nombor 1, sebarkan kebaikan selang seli selitkan cerita, nasihat, tips yang berguna. Pelik juga kedai kain kedai perabot setiap hari jualan murah cuci gudang.

4. Jadi lebih kreatif. Guna gambar menarik, audio atau video. Ada orang suka 123, ada yang suka kartun, ada yang suka gambar makanan sedap menyelerakan tapi ulat buku suka karangan panjang berjela.

5. Pertukaran link blog. Inilah unik untungnya bergabung dalam Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). Ia sangat bantu menaikkan ranking blog. Ia umpama IG swap review. Tapi kuasa kemampuannya lebih jauh hebat dari itu.

Blog ibarat raja apabila google ia dengan mudah berada di mukasurat pertama. Tak percaya cuba google qaseh gold bangi, dan cari di mana blog saya berada. Walaubagaimanapun, mesti rajin update blog.

Berkenalan dengan penulis, puan umi Arbee Ali
Pengurus online ABDR

Daftar mana-mana kelas pilihan ABDR melalui beliau
http://arbeeali.blogspot.com/…/mencecah-1006-pageviews-dala…

No comments:

Post a Comment