Pages

Wednesday, February 4, 2015

Belajar Berbisnes Online Melalui ABDR


Teks: Norafiza Abdul Aziz

Guru Online:Anys Idayu Zakaria

Assalamualaikum wbt.
Impian untuk mempunyai blog sendiri akhirnya terlaksana selepas menyertai Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). ABDR merupakan sebuah akademi online yang menawarkan kelas asas membina blog. Saya tidak perlu keluar rumah dan memandu untuk mengikuti kelas ini. Syaratnya cuma perlu ada telefon pintar/ tablet atau komputer dah juga talian internet. Sangat mudah. Memang sangat sesuai dan menepati kehendak saya yang memang payah nak keluar dari rumah ni.
Saya mengambil pakej Kelas Asas Blog dan Fanpage Mula Bisnes. Selain belajar membina blog, saya juga belajar bisnes online. Boleh juga tambah pendapatan. Oleh kerana saya tidak mempunyai produk sendiri, saya menyertai Rakan Niaga ABDR sebagai Pengurus Online. Tugas saya cuma mempromosi produk yang disediakan pihak ABDR. Macam-macam pilihan produk yang ada seperti e-book, makanan sunnah, produk makanan, rempah, produk islamik dan telekung solat.
Pakej yang saya ambil serta e-book bonus apabila menyertai kelas ini.







Masa Belajar
Oleh kerana ini adalah kelas online, jadi kita boleh belajar bila-bila masa dan di mana sahaja. mengikut masa kita sendiri. Saya berhubung dengan guru online saya hanya melalui messager  di Facebook sahaja. Guru online akan memasukkan kita di group kelas di Facebook dan kita boleh belajar hanya melalui medium Facebook.
Kumpulan Sokongan
Sehingga ke hari ini, saya tak pernah menyangka saya akan ada sahabat yang hanya kenal melalui atas talian. Ramai pula tu. Kebanyakkannya mempunyai tujuan yang sama apabila menyertai ABDR. Pengalaman serta latar belakang yang berbeza membolehkan saya belajar dan mengetahui banyak perkara melalui perkongsian sahabat-sahabat ABDR di blog masing-masing juga di Facebook.
Kesimpulan yang dapat saya buat, kelas ini memberi banyak kemudahan dan manfaat terutama kepada wanita yang ingin mempunyai kebebasan kewangan dan juga lebih masa bersama keluarga. Keputusan saya menyertai ABDR adalah keputusan yang tepat.
Syabas kepada pengasas ABDR, Pn Masayu Ahmad dan jemaah ABDR. Semoga kita semua terus success dalam mengejar cita-cita dan impian.
Syukur Allah masih sayang

2 comments:

  1. Assalamualaikum,

    macam mana saya nak join akademi ini?

    saya tak berapa faham macam mana nak belaja online baca e-book atau macam mana.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam, puan boleh pilih mana-mana kelas pilihan yang ada di akademi bekerja di rumah, pembelajaran di akademi ialah melalui group kelas di fb.

      Dalam group kelas tersebut sudah lengkap di sediakan nota-nota dan toturial untuk pelajar rujuk, dan komunikasi antara guru oline adalah melalui pm di fb, wsapp atau direct dalam group

      Untuk lebih lanjut, puan boleh terus hubungi mana-mana guru online ABDR, kami akan terangkan details lebih jelas.


      anysidayuzakaria
      guru online ABDR
      www.anysidayu.blogspot.com

      Delete